- AustraliaEnglish
- BelgiumDutchFrench
- BrasilPortuguese
- BulgariaBulgarian
- CanadaEnglish
- Greater ChinaSimplified ChineseTraditional Chinese
- CzechCzech
- FinlandFinnish
- FranceFrench
- Germany (Global)GermanEnglishFrenchSpanish
- GreeceGreek
- HungaryHungarian
- IndiaEnglish
- ItalyItalian
- IrelandEnglish
- JapanJapanese
- IsraelHebrew
- KoreaKorean
- LuxembourgFrench
- MalaysiaMalaysian
- MexicoSpanish
- Middle East & AfricaEnglish
- NetherlandsDutch
- PolandPolish
- PortugalPortuguese
- RomaniaRomanian
- SlovakiaCzech
- SpainSpanish
- South AmericaSpanish
- South AsiaEnglish
- South East AsiaEnglish
- SwedenSwedish
- ThailandThai
- TurkeyTurkish
- UkraineUkrainian
- United KingdomEnglish
- United States of AmericaEnglish

Infrastruktura ładowania przeznaczona dla e-mobilności w sektorze komercyjnym
SMA EV Charger Business
Infrastruktura ładowania przeznaczona dla e-mobilności w sektorze komercyjnym
Nowe rozwiązanie SMA EV Charger Business umożliwia szybkie i proste zbudowanie komercyjnej infrastruktury ładowania dla pojedynczych stacji ładowania lub stacji ładowania z wieloma punktami ładowania.
Każda stacja ładowania posiada dwa punkty ładowania z kablami z wtyczkami typu 2 lub gniazdami ładowania, umożliwiając tym samym proste ładowanie pojazdów elektrycznych. SMA EV Charger Business jako element SMA Commercial Energy Solution jest w pełni zintegrowanym rozwiązaniem dla elektromobilności, które umożliwia również ładowanie energią ze słońca i może zostać rozbudowane w każdym momencie o komercyjny system magazynowania energii SMA. Dzięki interfejsowi RFID i OCPP ładowarkę można w łatwy sposób zintegrować z różnymi systemami rozliczania. Elastyczna koncepcja montażu umożliwia zainstalowanie SMA EV Charger Business na ścianie lub jako wolnostojącą stację ładowania.
SMA eMobility Portal
Nawet 1000 euro* oszczędności dzięki pięcioletniemu dostępowi do portalu SMA eMobility w pakiecie.
* ok. 8 euro (średnia cena rynkowa porównywalnego zakresu usług) x 2 punkty ładowania na ładowarkę x 12 miesięcy x 5 lat = 960 euro
Więcej zalet
Elastyczność zastosowania
Dla nowych i istniejących instalacji
Dostępne jako pojedyncze urządzenie z dwoma punktami ładowania lub w stacjach ładowania z wieloma punktami ładowania
Szybka i łatwa obsługa
Ładowanie z maks. mocą 2 x 22 kW w jednej ładowarce
Zintegrowany czytnik kart RFID
Prosta integracja w systemem SMA Energy System Business
Bez zmartwień
Pięć lat dostępu do portalu SMA eMobility w pakiecie
Zintegrowane dynamiczne zarządzanie mocą
Zintegrowane monitorowanie prądu stałego
Ekologiczny charakter
Wyprodukowano w Niemczech
Mobilność neutralna pod względem emisji CO2
Dynamiczne zarządzanie obciążeniem zintegrowane z ładowarką
SMA EV Charger Business
Informacje o wersji
Wersja 5.33.5 (maj 2025)
Obsługa nowych trybów ładowania (nadwyżka PV i nadwyżka PV + podłączenie do sieci) poprzez zintegrowane zarządzanie obciążeniem ładowarki SMA EV Charger Business w połączeniu z licznikiem obsługiwanym w punkcie przyłączenia do sieci.
Wersja 5.32.1 (lipiec 2024 r.)
Ulepszenia w DLM
Rozszerzenie EEBUS
Sprzęgany moduł zarządzania energią można wybrać z listy.
Podsumowanie dotyczące ładowania pojazdów elektrycznych: dane sesji sterownika zostają uzupełnione o informacje z modułu zarządzania energią dotyczące źródła energii (prąd sieciowy lub wyprodukowany we własnym zakresie).
Udoskonalona kompatybilność z Porsche Home Energy Manager.
Udoskonalenie OCPP 1.6:
Udoskonalono znacznie wdrożenie protokołu OCPP zgodnie ze specyfikacją OCPP 1.6 Edition 2
Inteligentne ładowanie: udoskonalone wyrównanie obciążenia w przypadku sterowania modułu podrzędnego przez moduł nadrzędny (master/slave)
OCPP Smart Charging: ujemne wartości prądu w planach ładowania nie są teraz akceptowane
Udoskonalenia pod kątem ISO 15118 i kompatybilności z pojazdami niespełniającymi wymogów normy 15118 (umożliwia to aktywację BMW i3 w celu rozgrzania akumulatora po dłuższym okresie czuwania)
Wprowadzenie PUK w celu zresetowania hasła dostępu operatora
Funkcja instalatora i użytkownika w sieciowym interfejsie użytkownika
Czas można zapisać w sterowniku i przywrócić po zresetowaniu lub alternatywnie również po okresie wyłączenia. W interfejsie sieciowym użytkownika można zastosować czas z przeglądarki internetowej użytkownika.
Dodatkowa możliwość aktualizacji oprogramowania sprzętowego z serwera aktualizacji oraz obsługi ładowarek, które nie są podłączone poprzez OCPP.
Modyfikacja interfejsu sieciowego. Nowości obejmują udoskonalony panel sterowania, podsumowanie wszystkich danych istotnych z punktu widzenia diagnostyki na jednej stronie oraz udostępnienie zintegrowanej dokumentacji w WebUI 2.0.
Certyfikatami dotyczącymi protokołu OCPP, ISO 15118 i https można zarządzać bezpośrednio w interfejsie sieciowym i stamtąd importować.
Udoskonalony interfejs sieciowy:
Nowy rozdział dla systemu HEMS jest wyświetlany na stronie diagnostyki.
Zawiera on wszystkie informacje o podłączonym aktywnym podsystemie HEMS.
Zintegrowana dokumentacja jest teraz wyświetlana także na WebUI 2.0.
Obszar konfiguracji jest teraz dostępny również w języku francuskim.
Ustawianie czasu: ładowarki, które nie łączą się regularnie z systemem backendowym lub serwerem czasu, zostają wyposażone w dodatkową funkcję:
Klienci mogą zastosować czas przeglądarki, jeśli różnica czasu przekracza 25 minut.
Ładowarki można tak skonfigurować, że będą zapisywały i przywracały czas po zresetowaniu oprogramowania lub po nowym uruchomieniu.
Krajowe ustawienia dynamicznego zarządzania obciążeniem (DLM)
Ogranicznik mocy: instalator może ograniczyć moc ładowania w jednym przyłączu do określonej wartości (A)
SMA EV Charger Business
FAQ
Zgodność z AFIR
Co oznacza zgodność z AFIR?
Nowe unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR) ma na celu poprawę jakości i dostępności infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Zgodność z AFIR oznacza, iż ładowarka SMA EV Charger Business spełnia wszystkie wymogi rozporządzania, w tym wymogi w zakresie dostępności, łatwości obsługi i bezpieczeństwa.
Jak przebiega proces zapłaty w ładowarce SMA EV Charger przy użyciu statycznego kodu QR Code?
W ładowarce SMA EV Charger Business użytkownicy mogą po prostu zeskanować kod QR Code, który jest umieszczony bezpośrednio na stacji ładowania. Po jego zeskanowaniu mogą uruchomić proces ładowania na stronie internetowej i zapłacić przy wykorzystaniu będących powszechnie w użyciu systemów płatności (Apple Pay, Google Pay lub karta kredytowa) bez konieczności logowania lub rejestrowania się.
Czy muszę być członkiem platformy roamingowej, aby móc ładować samochód przy użyciu ładowarki SMA EV Charger Business?
Nie, korzystanie z ładowarki SMA EV Charger Business nie wymaga członkostwa w platformie roamingowej. Płatność jest realizowana w prosty, nieskomplikowany sposób przy użyciu kodu QR Code, dzięki czemu z ładowarki mogą korzystać wszyscy użytkownicy.
Jak bezpieczny jest proces zapłaty w ładowarce SMA EV Charger przy użyciu kodu QR Code?
Proces zapłaty w ładowarce SMA EV Charger Business przy użyciu kodu QR Code jest bezpieczny. Kody QR Code są generowane zgodnie z aktualnymi standardami bezpieczeństwa, a transakcje są przeprowadzane przez niezawodnego i certyfikowanego dostawcę usług płatniczych, który zapewnia ochronę danych finansowych płatnika.
Jak mogę zamówić i otrzymać QR Code?
QR Code możesz zamówić w dowolnym momencie za pomocą formularza rejestracyjnego podczas instalacji stacji ładowania. W przypadku już istniejącej infrastruktury ładowania QR Code możesz zamówić, wysyłając wiadomość na adres onboarding-emobility@sma.de i podając przy tym nazwę klienta.
Ogólne
Ile kabli zasilających jest w ładowarce EV Charger Business - 1 czy 2?
Możliwe są obie wersje - w przypadku 1 kabla zasilającego oba punkty ładowania dostarczają łączną moc 22 kW. W przypadku 2 kabli zasilających każdy punkt ładowania dostarcza moc 22 kW.
Kiedy SMA EV Charger Business będzie dostępna?
SMA EV Charger Business jest dostępna od zaraz.
Ile wynosi cena?
Zapytaj o cenę SMA EV Charger Business swojego partnera handlowego lub instalatora.
Co obejmuje oferta oprócz samej ładowarki?
SMA EV Charger Business stanowi część naszego SMA Commercial eMobility Solution, które oprócz samej ładowarki obejmuje nowy portal SMA eMobility, różne usługi, a także szeroki wybór akcesoriów.
Ile punktów ładowania posiada urządzenie?
Urządzenie posiada dwa punkty ładowania o maksymalnej mocy ładowania 22 kW każdy. W jednym miejscu można zainstalować dwie ładowarki SMA EV Charger Business. Tym samym w jednej instalacji i w ramach jednej operacji można zamontować do czterech punktów ładowania.
Jakie funkcjonalności oferuje system od początku dystrybucji?
Sama ładowarka oferuje wiele różnych funkcji, takich jak zintegrowane dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania, uwierzytelnianie za pomocą RFID, interfejs OCPP do integracji z portalem SMA eMobility, zdalne aktualizacje, a także licznik zgodny z MID. Od drugiego kwartału 2023 r. będzie ponadto dostępna wersja SMA EV Charger Business zgodna z niemieckim prawem kalibracyjnym.
Czy EV Charger Business ma funkcję ładowania dwukierunkowego?
Nie, EV Charger Business nie obsługuje ładowania dwukierunkowego. Do tymczasowego magazynowania nadmiarowej energii fotowoltaicznej SMA oferuje rozwiązanie do magazynowania jako część SMA Commercial Energy Solution. Jego skalowalność i wysoka moc ładowania i rozładowywania zostały opracowane i zoptymalizowane z myślą o zastosowaniach komercyjnych. To rozwiązanie do magazynowania stanowi optymalne wsparcie w zakresie zwiększenia zużycia energii na potrzeby własne i/lub unikania obciążeń szczytowych.
Ile lat gwarancji ma nowa ładowarka SMA EV Charger?
SMA EV Charger Business posiada dwuletnią gwarancję. Można ją odpłatnie przedłużyć o pięć lat i zyskać łącznie siedem lat gwarancji.
Jakimi zabezpieczeniami dysponuje ładowarka?
SMA EV Charger Business posiada monitorowanie prądu upływu DC 6 mA, a także zintegrowany wyłącznik różnicowo-prądowy RCDB typu A.
Ile wynosi planowany czas dostawy?
SMA EV Charger Business jest produkowana w Niemczech, dlatego drogi dostawy i zarazem czasy dostawy są krótkie.
Czy w celu uruchomienia SMA EV Charger jest potrzebny specjalny certyfikat lub konkretne szkolenie?
Nie.
Ile wynoszą koszty korzystania z portalu SMA eMobility?
W ciągu pierwszych pięciu lat z korzystaniem z portalu SMA eMobility nie wiążą się żadne dodatkowe koszty.
Czy portal eMobility jest zoptymalizowany pod kątem korzystania z niego na smartfonach i tabletach?
Tak, portal eMobility jest zoptymalizowany pod kątem mobilnych urządzeń końcowych.
Jak długo klient musi korzystać z portalu SMA eMobility?
Nie ma obowiązku korzystania z portalu SMA eMobility. Użytkowanie SMA EV Charger Business z innym backendem jest zasadniczo możliwe, ale go nie polecamy. Po pierwsze z naszego backendu przez pierwszych pięć lat można korzystać bez dodatkowych opłat; po drugie oferujemy nasz zdalny serwis tylko w przypadku ładowarek, które są zarejestrowane na portalu SMA eMobility i podłączone do Internetu.
Jakie dodatkowe komponenty są wymagane w celu korzystania z dynamicznego zarządzania obciążeniem ładowania?
Zasadniczo dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania działa również bez dodatkowego pomiaru energii i mocy. Jest on potrzebny tylko wówczas, gdy dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania ma również uwzględniać zużycie energii na potrzeby własne i/lub produkcję energii z fotowoltaiki. Polecamy analizator sieci Janitza UMG 604 Pro, ponieważ jest on kompatybilny z naszym komercyjnym rozwiązaniem do magazynowania. Alternatywnie można korzystać również z miernika Siemens 7KM2200.
Czy SMA EV Charger Business może działać również bez portalu SMA eMobility?
Użytkowanie ładowarki bez backendu jest zasadniczo możliwe, ale go nie polecamy. Po pierwsze z naszego backendu przez pierwszych pięć lat można korzystać bez dodatkowych opłat; po drugie oferujemy nasz zdalny serwis tylko w przypadku ładowarek, które są zarejestrowane na portalu SMA eMobility i podłączone do Internetu.
Czy dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania wymaga dodatkowego licznika energii?
Zasadniczo dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania działa również bez dodatkowego pomiaru energii i mocy. Jest on potrzebny tylko wówczas, gdy dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania ma również uwzględniać zużycie energii na potrzeby własne i/lub produkcję energii z fotowoltaiki.
Ile kart RFID znajduje się w zestawie wraz z ładowarką SMA EV Charger Business?
Dwie - kolejne karty można zamówić dodatkowo. Ponadto można korzystać z posiadanych już kart RFID. SMA EV Charger Business obsługuje wszystkie dostępne obecnie na rynku warianty Mifare. Zalecamy korzystanie z kart z serii Mifare DESFire, np. EV1 lub EV3.
Czy jest możliwa integracja z innymi backendami CPO?
Użytkowanie SMA EV Charger Business z innym backendem jest zasadniczo możliwe. Nasz zdalny serwis oferujemy jednak tylko w przypadku ładowarek, które są zarejestrowane na portalu SMA eMobility i podłączone do internetu.
Jakie karty ładowania RFID obsługuje ładowarka SMA EV Charger Business?
SMA EV Charger Business obsługuje wszystkie dostępne obecnie na rynku warianty Mifare. Zalecamy korzystanie z kart z serii Mifare DESFire, np. EV1 lub EV3.
Iloma ładowarkami SMA EV Charger Business można sterować za pomocą zintegrowanego dynamicznego zarządzania obciążeniem ładowania?
Dynamiczne zarządzanie obciążeniem ładowania SMA EV Charger Business obsługuje do 250 punktów ładowania i tym samym 125 ładowarek SMA EV Charger Business.
Czy kable ładowania można wymieniać (jako część zamienną)?
Kabel ładowania będzie w przyszłości dostępny również jako część zamienna. Zwracamy uwagę, że w okresie gwarancyjnym przysługuje prawo do jednego urządzenia na wymianę.
SMA EV Charger Business
Do pobrania
SMA Commercial Energy Solution
W tym miejscu możesz pobrać broszurę poświęconą SMA Commercial Energy Solution.
Do użytku domowego i komercyjnego
Już teraz znajdź profesjonalnego partnera SMA Solar w swojej okolicy.
Dla instalatorów instalacji fotowoltaicznych i projektantów
Już teraz znajdź odpowiedniego partnera handlowego SMA.